Jutalomkirándulás a mosonmagyaróvári FUTURÁ-ban
Írta: Iliásné Pozsgai Anna iskolaigazgató
AddThis Social Bookmark Button

Iskolánk tanulói élményekben gazdag napot töltöttek a mosonmagyaróvári FUTURA Interaktív Természettudományi Élményközpontban, ahol felfedezhettük a világ természeti jelenségeinek működését, a négy őselem: a Víz, a Föld, a Levegő és a Tűz titkait. Sok érdekes ismerettel gazdagodtunk. Az elmúlt évben kiemelkedően teljesítő diákok a kirándulást jutalmul kapták Fertőszéplak Község Önkormányzatától.

A világ felfedezése négy szinten történt. A Föld szintjének kiállítási eszközei látványosan szemléltették az energia-megmaradásra, a gravitációra, a hullámmozgásra és a tehetetlenségi erőre vonatkozó legfontosabb fizikai törvényeket. Megismertük a Szigetköz természeti környezetét, növény-és állatvilágát, kerestük a rejtőzködő állatokat.

A Levegő szintjén a légköri, időjárási jelenségeket, a szél természetformáló munkáját, a szélerőművek működését vizsgáltuk. Játszottunk a hangokkal, gyönyörködtünk a madarak énekében, virtuális repülésen is részt vehettünk. Néhányan kipróbálták bátorságukat is: 5,8 méter magasban kerekezhettek, ami felejthetetlen élményt nyújtott a tanulók számára.

Az élményközpontban olyan jelenségekkel találkoztunk, amelyeket, hogy megtapasztaljuk, valójában a Földet kellene körbekerülnünk. Áramlatokkal, vízfolyásokkal, hajózással, víz alatti merüléssel és vizes élőhelyekkel találkoztunk. A gyerekek lőttek emelkedőn vízi pisztollyal, vízesést alkottak és áramot termeltek különböző vízkerekekkel. Megfigyelték, mi történik egy labdával, ha örvénybe kerül, mire képes az Archimédesz-csavar.

A Tűz szintjén optikai érdekességekkel találkoztunk, illúziókkal, fényjelenségekkel kapcsolatos eszközök segítségével tájékozódtunk. A mobil planetáriumban egy virtuális űrutazáson voltunk, amely mindannyiunkat nagyon lenyűgözött.

A délelőtt folyamán egy előadáson is részt vettünk, ahol a látott kísérletek bemutatásával praktikus ötleteket kaptunk a mindennapok munkájához.

A FUTURA kiállításának egyik különleges eleme a Mini Space World, melynek terepasztalán a történelmi holdra szállások helyszíneit és a jövő tervezett holdbázisait figyelhettük meg.

A tanulók nevében köszönöm, hogy a jó hangulatban eltöltött utazás mellett számos természettudományos ismerettel lettünk gazdagabbak és lehetőségünk adódott, hogy a tanórákon elsajátított ismeretek gyakorlati alkalmazását is megtapasztalják tanulóink.

A jutalomkiránduláson készült fényképek ide kattintva tekinthetők meg.