Elkészült a Fertőszéplaki Sportkör Kerékpár Szakosztályának 2024-es túramenetrendje
Írta: Fekete Imre szakosztályvezető
AddThis Social Bookmark Button

Első túránkon Cirákra tekerünk egy történelmi emlékhelyre, ami egy kápolna, mely egy parkban található, a falu határában. IV. Károly (utolsó magyarországi király) 1921. évi visszatérésének emlékét őrzi. A király hazaérkezésekor pontosan itt ért földet a repülőgépe.

Áprilisban nyugat felé vesszük az irányt és Tómalom elérése után megtekintjük a Páneurópai piknik helyszínét, majd áttekerünk Mörbisch-be. A Fertő-part talán legyönyörűbb panorámája terül elénk ezen a lejtőn.

Már 2023-ban is szerettünk volna eltekerni Rábasebesre, de az időjárás sajnos közbeszólt. Reméljük idén ez nem így lesz és megtekinthetjük a festői környezetben fekvő Széchenyi-kastélyt, majd szalonnát sütünk a tőle 500 méterre fekvő Rába folyó partján.

A nyár beköszöntével Magyarkeresztúrt vesszük célba, ahol szeretnénk találkozni Tóth Miklós volt fertőszéplaki plébánossal. Ez a túra még szervezést igényel, de az éjszakai hazaérkezés szinte biztosra vehető.

Július elején, egy gondolat erejéig átugrunk Ausztriába egy körre, de mielőtt visszatérnénk Magyarországra, megtekintjük a pomogyi vadasparkot.

Szeptember közepén rendezzük az elmaradhatatlan nicki túránkat. Minden évben elbringázunk a Rábán található duzzasztógáthoz, ahol némi pihenés után Répcelak érintésével hazaindulunk.

A záró kerékpártúránk 2024-ben szintén egy kör lesz, ugyanis Fertőhomokról Pinnyére, majd onnan Nagycenk érintésével Fertőbozra érkezünk, ahol frissítünk egy picit a Vinotékában.

Az idei év kerékpáros teljesítménytúráját a Sümegi várhoz tervezzük májusban. Ezt a túrát csak tökéletes fizikai állapotban lévő túrázóknak, megfelelően felkészített kerékpárokkal ajánljuk. Voltunk már itt bringával, azért is esett erre a helyszínre a döntés, mert nagyon szép emlékek maradtak arról az eseményről. Most annyiban változtattunk, hogy hazafelé elkerekezünk a Somló hegy mellett.

Nagy örömömre szolgál, hogy töretlen népszerűségnek örvendenek a gyalogtúrák. Nem csak Fertőszéplakra, hanem országos viszonylatban is elmondható, hogy egyre fokozottabb figyelem övezi ezt a szabadidős sporttevékenységet. Így természetesen idén is megrendezzük a két éjszakai gyalogtúrát a faluban. Az első 13 km-es és Fertőszéplak körül sétálunk, a második pedig 20 km-es és Sarród, Süttör, Eszterházy-kastélypark útvonalon írunk le egy kört.

Természetesen a kiírt időpontok változhatnak időjárás és egyéb tényezők miatt, ezért érdemes követni a „Fertőszéplaki Sportkör” és az „FSK Kerékpár Szakosztály” oldalát a Facebookon, hiszen itt fognak megjelenni esemény formájában a soron következő sportesemények!

Sok szeretettel várunk mindenkit 2024-ben is!