Pénz 7 – tematikus hét iskolánkban
Írta: Kovács Andrea alsós munkaközösség-vezető   
AddThis Social Bookmark Button

Az idei tanévben megrendezésre került a PÉNZ7 pénzügyi és vállalkozói témahét iskolánkban is. Az immár 6. éve létező programsorozat célja, hogy a tanulók a hétköznapi életben is jól hasznosítható ismeretekhez jussanak a pénzvilág működéséről.

A tanulók változatos, ötletes feladatokat oldottak meg, amelyek a takarékosságról, a pénzügyi tudatosságról szóltak. A tanórák élményszerű, tartalmas feladatai hozzájárultak a diákok pénzügyi-gazdasági ismereteinek bővítéséhez.

Alsó tagozatban a gyerekek számára játékos formában hozták közelebb a pedagógusok az ismereteket.

Már a legkisebbek tanóráin is megjelent a héten a pénz és a vele kapcsolatos tudatosság. Az első osztály egy bankrabló nyomába eredt matematika órán, ahol kreatív feladatok megoldásával börtönbe is juttatták. Napköziben is beszélgettek a pénz szerepéről, a mindennapi életben való használatáról. Előkerült a takarékosság fogalma is. Végül tervezhettek egy saját papírpénzt maguknak.

A harmadik osztály matematika órákon a bélyegekkel, s azok értékével, használatával, gyűjtésével foglalkozott. Magyar irodalom órákon feldolgozták különféle feladatokkal La Fontaine: A tücsök és a hangya szorgalomról és lustaságról szóló klasszikusát. Megbeszélték a szorgalmas munka fontosságát és tanulságokat szűrtek le a mese kapcsán.

Negyedik osztályban matematika órán a családi költégvetés készítésébe pillantottak be a gyerekek, saját számlák, csekkek segítségével. Csoportmunkában és interaktív feladatok, videók segítségével különítették el a költségeket és bevételeket, és játékosan ábrázoltak a témához tartozó közmondásokat. A hetet egy bankjegykiállítással tették színesebbé, megmutatva egymásnak az otthonról hozott régi és külföldi papírpénzeket és érméket. Végül technika órán egy persely készítéssel kötelezték el magukat a takarékosság mellett.

A felső tagozatosok tanóráit is áthatotta a Pénz7.

A 6. ,7. és 8. osztályos tanulók matematika és informatika óra keretein belül játékos formában tanultak a pénzhasználatról, a pénz funkcióiról.

A 6. osztályosok számára külön játék készült, amely során különböző élethelyzetekbe kerültek a gyerekek. Ezt páros és kiscsoportos feladatként kellett megoldaniuk, miközben az egyenes arányosságról tanult ismereteiket mélyíthették el. Ezután „családonként” értékelték az éves bevételi-kiadási helyzetüket, megbeszéltük milyen alternatív lehetőségek állnak rendelkezésükre ahhoz, hogy a bevételeiket növelni, vagy a kiadásaikat csökkenteni tudják.

A 7. és 8. osztályosoknak a „pénziránytű” oldalon található csoportos és egyéni játékok, online formában segítették a pénzügyi tudatosság elmélyítését, a „moneysim” illetve a „kahoot” oldalakon.

Kvízek, kimutatások segítették az újabb tudás megszerzését a diákmunka, a járulékok és nemzetközi piaci szokások világában.

A 4. osztályos és felsős osztályok német órán az Euro-val ismerkedtek. Először egy ppt-ről nézhették meg az Euro és a Cent érméit és bankjegyeit. Megismerhették a német nyelv pénzzel kapcsolatos legfontosabb kifejezéseit, melyeket a mindennapokban használhatnak, ezzel is bővítve szókincsüket. Ezután pénzzel kapcsolatos német közmondásokat olvastak, értelmeztek. Az elméleti foglalkozás után játszottak: vásároltak játék Euro-val. Játékpénzzel többféle módon fizették ki a termékek melletti árakat. Az 5. osztályosok a tananyagnak megfelelően játékpénzzel vásároltak, rendeltek cukrászdában, amit nagy örömmel és élvezettel valósítottak meg. Végül a német nyelv pénzzel kapcsolatos kifejezéseivel dominózhattak és szókeresőt játszottak.

Magyar és történelem órákon 7. és 8. osztályos tanulóink Kahoot-kvíz formájában mérették meg magukat. A kérdések megválaszolásához szükségük volt történelmi és állampolgári ismereteikre is. Nagyon jó hangulatú verseny alakult ki mindkét osztályban.

5. és 6. osztályosaink pedig elkészítették egy család havi költségvetését, utána csapatokba rendeződve illusztráltak 1-1 pénzzel, takarékossággal, illetve költekezéssel kapcsolatos szólást, közmondást.

A természettudomány tantárgy óráin 7. osztályban állatkereskedelemmel kapcsolatos társasjátékot játszottak, beszélgettünk a veszélyeztetett fajok értékéről. A Pénz7-en minden osztályban lehetett kiselőadásért, vagy órai munkáért természetvédelmi valutát szerezni, melyeket akár kis 5-re is válthatnak a későbbiekben környezet/természettudomány/biológia vagy földrajz órán.

A pénz7 eseményiről készült fotók ide kattintva tekinthetők meg.

 

Polgármesteri köszöntő

 

Választási információk

Facebook

Programnaptár 2024

Domb újság

.

Fertőszéplaki Sportkör

Fertőszéplakinak lenni


Ingyen WiFi Fertőszéplak központjában

Felhasználónév:
Jelszó:

Fertőszéplak képekben


 

Környező települések


   Fertőd

   Fertőszentmiklós

   Sarród

   Hegykő

   Fertőhomok

   Petőháza

   Fertőendréd

   Agyagosszergény

   Hidegség

   Fertőboz

   Kópháza

   Balf

   Sopron