Fenntarthatósági témahét iskolánkban
Írta: Iliásné Pozsgai Anna iskolaigazgató   
AddThis Social Bookmark Button

Az alsó tagozatosok a digitális oktatásból a Fenntarthatósági témahétre érkeztek vissza az iskolapadokba. A tanító nénik a gyerekek életkori sajátosságainak megfelelően változatos programokkal, érdekes játékokkal készültek. Egy héten át a tanórák nagy részében megjelent a környezettudatosságra nevelés. Az első osztályosok mesét hallgattak és beszélgettek, rajzoltak a témáról. A másodikosok testnevelés órán környezetvédelemmel kapcsolatos játékokat játszottak, rajzokat készítettek környezetismeret órán. A harmadikosok a Föld napjára tablókat készítettek, a környezettudatos vásárlásról és a megújuló energiaforrásokról tanultak környezetismeret órán, és technika órán kipróbálták milyen válogatósnak lenni, ha a szelektív hulladékgyűjtésről van szó. Negyedik osztályban az „Amiről a fák suttognak..” című filmhez készítettek hangtérképet. Az alsós osztályok is részt vettek a papírgyűjtésben, erősítve ezzel is a környezettudatos magatartást. A jól sikerült hét után a tanulók munkáiból kis kiállítást rendeztünk iskolánk aulájában.

Az 5. és 6. osztályban a természetismeret órák keretében a pálmaolaj napi felhasználásával foglalkoztak tanulóink. Iskolánk benevezett az országosan meghirdetett ZöldOkos versenyre. A héten lezajlott a kupa első fordulója, amelyen szintén 5. és 6. osztályosok adtak számot tudásukról. Felsőbb évfolyamosaink a fenntartható erdőgazdálkodás gyakorlatáról hallhattak a tanórák keretében.  A felső tagozatos testnevelés órák is kapcsolódtak a fenntarthatósági témahéthez. A hét elején először általánosságban tudhattak meg a gyerekek érdekes információkat arról, hogy miként jelenik meg a fenntarthatóság a sportban, a sportéletben. Ezt követően a közelgő Tokiói olimpia került előtérbe, előadás keretében megtudhatták a gyerekek, hogy a közelgő világjáték szervezői hogyan figyeltek a környezettudatos megvalósításra, valamint, hogy milyen módszereket alkalmaztak (s fognak alkalmazni) az olimpiai játékok lebonyolításához, mindezt a fenntarthatóság jegyében. A hét végén a gyerekek ötletelhettek önállóan - illetve közösen is - olyan otthon végezhető sportmozgásokról, melyek során háztartási eszközöket tudnak alkalmazni sokszínűen egy-egy mozgás megvalósításában.  „Mobil-élet” címmel a mobiltelefonokkal is foglalkoztunk a hét folyamán. A gyerekek megismerték a mobiltelefon történetét és történelmét. Megnézték, hogyan fejlődött a készülék az 1973-as feltalálása óta. Ezután a gyerekek összegyűjtötték, hogy mire használják manapság a mobiljaikat. Statisztikai adatok segítségével nézték meg, hogy mennyi mobiltelefon van a Földön és mi történik a már felesleges készülékekkel. Egy ábrán végig vették, hogy miből épül fel egy mobiltelefon és hogyan lehet ezeket az anyagokat újra hasznosítani, ha nem akarjuk szennyezni a környezetet. Végül a gyerekek ötletelhettek, hogy mit tehetnek a mobiljaikért, hogy azt ne kelljen túl hamar lecserélni,  megnövelve az élettartamát, és ezzel  csökkentve a környezetszennyező hulladék mennyiségét. A tanulók az óra után elmondták, hogy nagyon tanulságos volt az óra, és ezután ők is másképp fogják kezelni mobiltelefonjaikat. Szeretnék a Földet a leendő gyermekeik számára megvédeni és élhetőbb helyé tenni.

Felső tagozatos diákjaink a héten egy különleges programban is részt vehettek. Kászoni Edit és Kovács Emőke tanárnők egy projektet álmodtak meg magyar, matematika és informatika tantárgyakból, amely gamefikációs (játékosítás) alapokra épült.

Ez a projekt 24 feladatot tartalmazott, melyek közül tetszőlegesen választhattak a gyerekek. Mindegyik megoldott feladatért pontokat gyűjthettek, amiket a projekt végén összesítettünk, és a diákok érdemjegyekre, illetve szaktanári dicséretekre válthatták.

A választható feladatok között volt beadandó írása, ökológiai lábnyom kiszámítása, szövegértés, zöldmatek, szövegalkotás, digitális feladatok (Learnigapps, Wordwall, Redmenta, Öko-totó), plakátkészítés, kézműveskedés, kutatómunka, geocaching.

A diákok visszajelzései alapján azt a következtetést vontuk le, hogy tetszett nekik a módszer. Élvezték, hogy saját maguk dönthetnek, melyik feladatokat szeretnék megoldani, hogy kreatívak és önállók lehettek. A mellékelt képek önmagukért beszélnek, nagyon színvonalas munkák születtek a héten. Volt, aki saját honlapot hozott létre a témában.

Nagyon bízunk benne, hogy ezekkel a változatos feladatokkal diákjaink kellő mértékben körüljárták a fenntarthatóság témakörét! Eddig is nagyon jó alapokkal rendelkeztek már, hiszen a tesztek kitöltéséhez és a feladatok megoldásához a saját tudásukra is szükségük volt.

Köszönjük minden tanulónak a lelkiismeretes munkát, az együttműködést és a pozitív hozzáállást ehhez az újdonsághoz! Ez volt az első ilyen játékos projekt, de nem az utolsó!

A héten emellett a Föld napja (április 22.) alkalmából iskolánk papírgyűjtést is rendezett. Köszönjük szépen mindenkinek a rengeteg papírt, az aktív részvételt, a szülői segítséget.

A fenntarthatósági témahéten készült fotók ide kattintva tekinthetők meg.

 

 

Polgármesteri köszöntő

 

Választási információk

Facebook

Programnaptár 2024

Domb újság

.

Fertőszéplaki Sportkör

Fertőszéplakinak lenni


Ingyen WiFi Fertőszéplak központjában

Felhasználónév:
Jelszó:

Fertőszéplak képekben


 

Környező települések


   Fertőd

   Fertőszentmiklós

   Sarród

   Hegykő

   Fertőhomok

   Petőháza

   Fertőendréd

   Agyagosszergény

   Hidegség

   Fertőboz

   Kópháza

   Balf

   Sopron