Pályaorientációs napot tartottunk
Írta: Iliásné Pozsgai Anna iskolaigazgató   
AddThis Social Bookmark Button
Az emberi erőforrások minisztere 14/2017.(VI.14.) EMMI rendelete a 2017/2018. tanév rendjéről című kiadványában hat napot biztosít az iskolák számára, amelyet tanítás nélküli munkanapként használhat fel. Ezek egyike a pályaorientációs nap. Iskolánkban így első alkalommal nyílt lehetőség, hogy tanítás nélküli munkanap keretében a szakmák és a foglalkozások bemutatásával, velük való ismerkedéssel töltsük a napot a tanulók életkori sajátosságainak megfelelően.
Nagyon változatos programot kínáltunk tanulóink számára. A hetedik és nyolcadik osztályos diákok osztályfőnökeik kíséretében a soproni Pályaválasztási Kiállításon vettek részt. Ötödik és hatodik osztályos tanulóink forgó színpad szerűen négy szakmával ismerkedhettek meg interaktív módon. Az egyik teremben virágkötő segítségével karácsonyi asztaldíszt készítettek a felsősök. A másik helyszínen a varrónői szakma szépségeit mutatta be két tanulónk édesanyja. Varrtak és hímeztek a lelkes gyerekek. Nagy érdeklődéssel hallgatták a jelenlevők a rendőrség munkájáról szóló ismertetőt is. A negyedik helyszínen a vadgazda mérnök szakmával való ismerkedés, a szakmával kapcsolatos eszközök bemutatása volt a cél.
Alsós diákjaink előzetes feladatul kapták, beszélgessenek szüleikkel arról, hogyan dolgoznak, mi a munkájuk. Készítsenek interjút szüleikkel! Mi a munkájuk? Mi a foglalkozásuk? Mit szeretnek legjobban a munkájukban? Mi okoz nehézséget? Az előzetesen kapott feladatok alapján harmadik és negyedik osztályos tanulóink motivációs beszélgetéssel indították a napot. Addig a kisebbek rajzos formában örökítették meg kedvelt foglalkozásukat. Ezt követően forgó színpad szerűen a foglalkozásokkal kapcsolatos rövid, tájékoztató filmeket néztek diákjaink: Hogyan készül a ceruza? Hogyan készül a pizzaautomata? Hogyan készül a zselécukor?.... Természtesen a délelőttből nem maradhatott ki a játék sem, a találós kérdések, fejtörők, szógyűjtés, az „Amerikából jöttünk” című játék. Nagy örömmel fogadták tanulóink a délelőtti sétát, amikor ellátogattak a Tünde Virágboltba, a COOP boltba, a Polimába. Kisiskolásaink számára nagy élmény volt a fürjudvar felkeresése és a helyi templom ácsmunkálatainak nyomon követése.
Bízunk benne, hogy ezen a tanítás nélküli munkanapon diákjaink sok-sok élménnyel, hasznos ismerettel és tapasztalattal gazdagodtak. Köszönjük a szülőknek, hogy idejüket feláldozva, az egyes szakmák bemutatásával és a munkadarabok elkészítésével, felajánlásaikkal hozzájárultak a délelőtt sikeréhez. Köszönjük a lehetőséget, hogy a helyi családok, vállalkozók szeretettel fogadták tanulóinkat és pedagógusainkat.

Az emberi erőforrások minisztere 14/2017.(VI.14.) EMMI rendelete a 2017/2018. tanév rendjéről című kiadványában hat napot biztosít az iskolák számára, amelyet tanítás nélküli munkanapként használhat fel. Ezek egyike a pályaorientációs nap. Iskolánkban így első alkalommal nyílt lehetőség, hogy tanítás nélküli munkanap keretében a szakmák és a foglalkozások bemutatásával, velük való ismerkedéssel töltsük a napot a tanulók életkori sajátosságainak megfelelően.

Nagyon változatos programot kínáltunk tanulóink számára. A hetedik és nyolcadik osztályos diákok osztályfőnökeik kíséretében a soproni Pályaválasztási Kiállításon vettek részt. Ötödik és hatodik osztályos tanulóink forgó színpad szerűen négy szakmával ismerkedhettek meg interaktív módon. Az egyik teremben virágkötő segítségével karácsonyi asztaldíszt készítettek a felsősök. A másik helyszínen a varrónői szakma szépségeit mutatta be két tanulónk édesanyja. Varrtak és hímeztek a lelkes gyerekek. Nagy érdeklődéssel hallgatták a jelenlevők a rendőrség munkájáról szóló ismertetőt is. A negyedik helyszínen a vadgazda mérnök szakmával való ismerkedés, a szakmával kapcsolatos eszközök bemutatása volt a cél.

Alsós diákjaink előzetes feladatul kapták, beszélgessenek szüleikkel arról, hogyan dolgoznak, mi a munkájuk. Készítsenek interjút szüleikkel! Mi a munkájuk? Mi a foglalkozásuk? Mit szeretnek legjobban a munkájukban? Mi okoz nehézséget? Az előzetesen kapott feladatok alapján harmadik és negyedik osztályos tanulóink motivációs beszélgetéssel indították a napot. Addig a kisebbek rajzos formában örökítették meg kedvelt foglalkozásukat. Ezt követően forgó színpad szerűen a foglalkozásokkal kapcsolatos rövid, tájékoztató filmeket néztek diákjaink: Hogyan készül a ceruza? Hogyan készül a pizzaautomata? Hogyan készül a zselécukor?.... Természtesen a délelőttből nem maradhatott ki a játék sem, a találós kérdések, fejtörők, szógyűjtés, az „Amerikából jöttünk” című játék. Nagy örömmel fogadták tanulóink a délelőtti sétát, amikor ellátogattak a Tünde Virágboltba, a COOP boltba, a Polimába. Kisiskolásaink számára nagy élmény volt a fürjudvar felkeresése és a helyi templom ácsmunkálatainak nyomon követése.

Bízunk benne, hogy ezen a tanítás nélküli munkanapon diákjaink sok-sok élménnyel, hasznos ismerettel és tapasztalattal gazdagodtak. Köszönjük a szülőknek, hogy idejüket feláldozva, az egyes szakmák bemutatásával és a munkadarabok elkészítésével, felajánlásaikkal hozzájárultak a délelőtt sikeréhez. Köszönjük a lehetőséget, hogy a helyi családok, vállalkozók szeretettel fogadták tanulóinkat és pedagógusainkat.

Képek a pályaorientációs napról.

 

Polgármesteri köszöntő

 

Választási információk

Facebook

Programnaptár 2024

Domb újság

.

Fertőszéplaki Sportkör

Fertőszéplakinak lenni


Ingyen WiFi Fertőszéplak központjában

Felhasználónév:
Jelszó:

Fertőszéplak képekben


 

Környező települések


   Fertőd

   Fertőszentmiklós

   Sarród

   Hegykő

   Fertőhomok

   Petőháza

   Fertőendréd

   Agyagosszergény

   Hidegség

   Fertőboz

   Kópháza

   Balf

   Sopron