Közhasznú információk
Önkormányzat
E-ügyintézés
Közérdekű adatok
Intézmények
Vállalkozások
Civil- és sportélet
Hitélet
Településünkről
Látnivalók
Beszámoló a víz világnapi programokról |
Írta: Kovács Andrea tanító, a program szervezője |
Iskolánk, - hagyományai szerint, illetve mint a megtisztelő Örökös Ökoiskola cím birtokosa, - ebben az évben is megemlékezett a víz világnapjáról. Az osztályok előzetes feladatokat kaptak, de a gyerekek egyénileg is kipróbálhatták kreativitásukat.
Az alsós osztályok egy-egy közös alkotást készítettek „Víz alatt - víz felett” címmel. Nagyon érdekes, színes alkotások születtek. Egyénileg, egy otthon készített, a víz témaköréhez kapcsolódó rajzzal, festménnyel nevezhettek az alsósok. A felsős osztályok választhattak több téma közül (pl. az Ásványvíz nyomában, Vizek védelme, A víz, mint energiaforrás). A kiválasztott témát szabadon választott technikával, egy közös alkotáson keresztül kellett bemutatniuk. Az osztályok, tanáraikkal együtt dolgozva, nagyon kreatívak és lelkesek voltak. Igazán dekoratív és sok információt tartalmazó produktumokat nyújtottak be. A diákok pályázhattak - a generáció digitális érdeklődését alapul véve - digitális fotóval is, a víz témakörében. Nagy örömünkre a tanulókat megmozgatta a lehetőség és szép képek érkeztek be az iskola e-mail címére. Született egy vers is a víz világnapjára, Simon Nikolett nyolcadik osztályos diákunk tollából. Ezt a verset az osztályok munkáival, illetve a rajz-, és fotóversenyre beérkezett munkákkal együtt, iskolánk aulájában állítottuk ki. A gyerekek, munkájuk jutalmaként a március 22-i víz világnapi műsor keretében oklevelet, ásványvizet, apró meglepetéseket vehettek át iskolánk igazgatójától. Az iskolai rendezvényünkön túlnyúlóan bekapcsolódtunk a Soproni Vízmű Zrt. vers, próza és zászlótervező pályázataiba is. Víz világnapi programjaink zárásaként, a Soproni Vízmű fertődi üzemmérnökségén tettek látogatást hetedikes és nyolcadikos tanulóink március 24-én, ahol ez alkalommal az ivóvíz kezeléséről hallhattak előadást. A kiállítással, a szervezett programokkal - a gyerekek életkori sajátosságait figyelembe véve - igyekeztünk felhívni a figyelmet, a víz fontosságára és védelmére.
Simon Nikolett (8. oszt. tanuló): A Víz világnapjára
Gondolkodtál már azon legbelül, Hogy milyen lenne az élet víz nélkül? Ha még nem, elmesélek egy történetet, Melyből a dolgokat majd megértheted. Volt egy gyerek igen eszes, Szerette őt a pereces. Mikor iskola után hazament, Magának egy vajas kenyeret kent. S lefeküdt az ágyába, Belelépett az álmába. Mindenhol szárazság, Hol van itt az igazság? Miért nincsen itt a víz sokasága? Miért száraz e nép királysága? A gyerek elindult és egy nagy falút keresett, Ahol elmondták miért lett mindenki elkeseredett. A király az összes vizet magának akarja, Bármi áron megszerzi és megtartja. Mert ő elpazarolta a magáét, Ezért használja a népét. A gyerek elindult a gonosz királyhoz, Hogy visszavigye a vizet a gazdájához. Nagy fennhangon mondta a királynak, Add vissza a vizet a népnek, s a világnak. A király nagy haragra gerjedt, S nem adta vissza a vizet. Megparancsolta a szolgálóknak, Hogy vegyék el a nyakláncát a fiúnak. A fiú persze nem örült neki, Mert e tárgyat nagyon szereti. Kiderült, hogy a fiú nagy csodákra képes, Olyanra, amire senki sem lehetséges. Parancsot adott az összes víznek, Hogy legyen újra része a földnek. S a királyság újból virágzott, S a föld újból ragyogott. Ezért lett Suijin a japánok víz istene, E történet egyetlen és igazságos főhőse Gondolom, hogy most már tudjátok, A víz jó, s remélem, tiszteletben tartjátok. A víz életetek fontos része és a világ alkotóeleme, Ezért ne hagyjátok, hogy kárba vesszen egyetlen cseppje.
|